Sikkerhedsmæssige grunde?!?

Jeg aflæste mit el-forbrug i dag. Da jeg skulle logge ind på DONGs selvbetjenings side blev jeg mødt af følgende pop-up, efter jeg havde indtastet mit kunde- og aftagernummer

Du har ikke brugt selvbetjeningen i længere tid.
Af sikkerhesmæssige grunde er du nu blevet logget af.

Du skal logge på igen for at få adgang til selvbetjeningen.

nesadk

Nu er jeg jo ikke sikkerhedsekspert, men det giver da ikke mening, gør det? Hvilket sikkerhedsbrist bliver afhjulpet ved denne lille øvelse? Hvis man først er nået til at få denne besked smidt i hovedet, så har man jo lige indtastet det rigtige kunde- og aftagernummer. Intet forhindrer at man gør det igen.

dong-small

3 thoughts on “Sikkerhedsmæssige grunde?!?”

  1. og “Du har ikke brugt selvbetjeningen i længere tid.”
    Hvis du kun skal indberette forbrug en gang årligt kan de vel ikke forvente at du logger på engang imellem “bare for at tjekke om det virker” :P

  2. Det er ikke meddelelsen der er noget galt med, men der hvor de bruger den. Det er en standard “cookie’en er udløbet” -besked. Den er tiltæknt til at hvis du ikke gør noget på siden (er gået fra offentlig computer?) i noget tid, men ikke har lukket browseren, skal du logge på igen

Leave a Reply to Jesper JarlskovCancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.