DSB s-more og e-mail

Ja, jeg ved godt, at der er vigtigere ting i verden end det denne blog post vil beskæftige sig med. Egentlig burde jeg trække på skuldrene, sige Nåh ja, det gør jo ikke noget til mig selv og så gå ud og nyde det gode vejr. Men nogen gange er det så dejligt befriende at skrive en klage… og endnu mere befriende at kunne dele den med hele internettet (eller, måske ikke hele internettet, men så i hvert fald de faste læsere af min blog). Så hvis en lidt mavesur klage over noget som i bund og grund er ligegyldigt ikke er hvad du har lyst til at bruge din tid på nu, så smut videre…

Jeg er medlem af DSB s-more (som giver forskellige fordele i forbindelse med brug af s-tog og nogle tilbud på tog rejser med DSB). I den forbindelse har jeg sagt ja til at modtage nogle e-mail med forskellige info fra tid til anden. Det jeg helt præcist har klikket Ja tak til er:

Ja tak, jeg vil gerne modtage relevant information om ’S-more’ på e-mail. DSB S-tog videregiver ikke dine oplysninger, og du modtager kun information fra DSB S-tog

De fleste tilbud jeg har modtaget har ikke lige været super relevante for mig. Billetter over Storebælt for 2 voksene og 4 børn er ikke noget jeg køber specielt ofte og derfor er rabat på disse ikke så spændende. Men jeg har sagt ja tak, og nogle af tilbudene har da måske også været spændende nok. Så det er helt i orden at de sender dem til mig.

Men da jeg i dag for 3. gang modtog en invitation til S-more panelet syntes jeg de har trukket den lidt for langt. Så jeg har forfattet nedenstående mail til S-more og Wilke Online. Du er velkommen til at læse med:

Kære S-more og Wilke Online

Der er to ting der irriterer mig ved de mails jeg har modtaget fra Wilke Online.

1)

På min s-more side har jeg sat ‘hak’ udfor følgende:

Ja tak, jeg vil gerne modtage relevant information om ’S-more’ på e-mail. DSB S-tog videregiver ikke dine oplysninger, og du modtager kun information fra DSB S-tog

Hvordan kan det være at jeg modtager en mail fra Wilke Online, som så
vidt jeg kan se ikke er den del af DSB?
Forklar mig venligst hvordan dette ikke er en videregivelse af mine
oplysninger (som minimum mit navn og min e-mail)?

2)

Yderligere er det lykkedes for jer at sende den samme besked tre gange
og på den måde behandler mig som en person, der ikke er i stand til at
tage selvstændige beslutninger.

27. august modtog jeg en invitation om deltagelse i jeres forburgerpanel.

Jeg var ikke specielt interesseret (og yderligere var jeg på ferie) –
jeg reagerede altså ikke, og klikkede ikke på det medsendte link.

1. september sendte i en “Reminder” med samme tekst som den
oprindelige invitation og så tilføjet et “Du har stadig mulighed for
at deltage.” i toppen og endelige i dag, d. 8. september, modtager jeg
den samme “Reminder” igen.

Hvor længe havde i tænkt jer at blive ved med at sende mig disse
påmindelser? Har i tænkt over at det måske ikke er alle der har lyst
til at deltage i jeres undersøgelse?
Hvad er det der får jer til at tro, at når jeg ikke reagerede første
og anden gang, så har jeg sikkert lyst 3. gang? Havde I tænkt jer at
blive ved med at spørge indtil jeg sagde ja?

Mvh.
Søren Caspersen

———- Forwarded message ———-
From: Wilke Online
Date: 2009/9/8
Subject: Reminder – Invitation til deltagelse i S-more forbrugerpanel
To: Søren Bredlund Caspersen

Kære Søren Bredlund Caspersen

Du har stadig mulighed for at nå at deltage i undersøgelsen.

DSB S-tog arbejder hele tiden med at forbedre S-more, derfor har vi
brug for dine input, da de betyder meget for vores muligheder for at
gøre S-more bedre.

For at sikre sig at S-more hele tiden indeholder de mest relevante
fordele, ønsker DSB S-tog at etablere et forbrugerpanel med S-more
medlemmer. DSB S-tog har valgt at samarbejde med Wilke om at etablere
og administrere panelet.

Som medlem af panelet vil du blive inviteret til at deltage i
undersøgelser ca. hver 2. måned. For hver undersøgelse du besvarer,
modtager du point, som du kan bruge til indkøb i Wilkes online shop
og/eller lodtrækning af effekter fra S-more. Du kan til enhver tid
melde dig ud af panelet, og dine besvarelser er 100% anonyme og vil
aldrig blive videregivet til tredjemand.

Klik venligst på nedenstående link for at deltage i undersøgelsen og i
S-more panelet.

http://survey.trictrac.com/servlet/trictrac?e= KLIP

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

DSB S-tog/S-more/Wilke Online

6 thoughts on “DSB s-more og e-mail”

  1. Synes også det var irriterende med den første påmindelse – jeg havde jo allerede besluttet mig til at slette den. Anden påmindelse var definitivt over stregen i min verden. Endte dog bare med at reagere med delete-knappen endnu engang, men det er godt vi har nogen der er villige til at tage kampen op, når nu folket bare lader stå til og stiltiende accepterer overgreb! :)

Leave a Reply