ITworld.com – Leopard mauls competition, takes half Japan retail market
Honestly Esben, how many copys of Leopard does one person really need?
ITworld.com – Leopard mauls competition, takes half Japan retail market
Honestly Esben, how many copys of Leopard does one person really need?
WordPress › Blog » WordPress 2.3
Jeg har ikke tid til at opdatere min blog (eller, blog software som det jo er) lige nu, men jeg glæder mig til at få tid til det. Den nye feature jeg ser mest frem til er klart tag’s support.
Men nu må vi se hvornår jeg får tid til at nørde med det… og om mit theme også virker med den nye WordPress version.
Kramses blog » Lene Espersen, naiv, inkompetent og farlig
Jeg er ikke glad for den ny logningsbekendtgørelse (indført i terror bekæmpelsens hellige navn). Men når nu andre, med masser af baggrunds viden om emnet (se link ovenfor) har en velformuleret kritik, så finder jeg det lettest bare at smide et link, i stedet for at svede over tasterne selv. Så kig hvis du er nysgerrig, mangler argumenter eller mangler generel baggrundsviden om emnet.
I almost thought I had gone to the wrong place when I showed up at uni today. I had an appointment with my councillor today, but the sight that met me when I first entered HCØ was that of a fancy cafe theme. There were tall bar stools in fancy green colours and comfy looking sofas – in what could be mistaken for leather. Quite a lot has changed since I last walked those halls before summer.
But it was of course the right place I was at, and my counsellor had found some nice books for me to dive into. Off to Copenhagen University Library North I went and now have in my possession enough books to get started (and more ordered – should show up soon). Now I just need time to start reading.
This afternoon I went with a few other members of the ubuntu-dk loco team to Cafe Retro to see if it could be possible to host a Gutsy release party there. The place is very cosy and holds great promise. I do hope we figure something out (even though I properly won’t be there for the party, as I’m planing to go see Esben in Japan during the fall holidays).
Now I have just returned home from a night out with Søren, and a few people from his work. We went for a few quality beers at Ølbaren oelbaren.dk in Elmegade.
WordPress security upgrade and a new theme for my blog.
And for my next trick I will bring water to the Sahara!
Det er altid let at være ham den bagstive, højtråbende, søvndrukne, utilbørlige og ildelugtende fyr på bagsædet, der kritiserer hvad andre gør efter de har gjort det og falder i søvn igen før andre får mulighed for at svare på kritikken.
Så ham vil jeg med lethed være nu. For jeg så (noget af) tema aften på DR2 og der var specielt to termer der blev tekstet så man helt sad og krummede tæer!
Den ene var “proprietary software” der blev oversat til “patenteret software”. Av! Problemerne med patenteret software er først ved rigtig at stikke hovedet frem, problemerne med lukket (ofte firmaejet) software har eksisteret i over 20 år og selvom de to har mange ligheder, så er de altså forskellige!
Det andet var “source-code” der blev oversat med “source-key”. Hvordan “key” skulle være en dansk oversættelse af “code” og hvad source-key i øvrigt betyder ved jeg ikke. Men det kan være det er et af de ord man skal til at bruge mere i daglig tale?
“Undskyld mig, har de set min source-key?”
“Skal du til købmanden? Tager du så ikke lige 3 source-key med tilbage?”
Jeg tror virkelig det vil være en pro-aktiv tilgangsvinkel til en forbedring af mit i forvejen fordelagtige og prototypiske ordforråd…
Men det er ikke borde der er omdrejningspunkt for dette blog indlæg. Det er min forundring over en lille detalje ved IKEA’s hjemmeside. Eller, mere præcist, en detalje i processen man skal igennem for at oprette en ny profil hos dem.
Man skal indtaste nogle informationer om sig selv, bl.a. en e-mail (indtastet 2 gange) og et password, som de skrive skal være min 6 karakterer (og opfylde nogle andre krav).
Så det gjorde jeg og klikkede på FORTSÆT. Så langt så godt – men nej, jeg fik smidt sammen side tilbage i hovedet med en lille rød tekst der fortalte mig at:
Password: Det nye password indeholder ikke det rigtige antal karakterer (6)
Her kan det jo være at har tastet forkert (ikke utænkeligt), så jeg prøver da at indtaste mit ønskede password (to gange) igen og klikker igen på FORTSÆT, kun for at blive mødt med beskeden “Den indtastede email adresse er forkert”. Nåh tænker jeg, hvad er der nu galt med min e-mail? Ved nærmere inspektion ser jeg at min e-mail er blevet slette fra det ene felt (men ikke dem begge). Altså, min e-mail stod stadig i det første felt, men i feltet hvor de kræver at man gentager adressen var den nu blevet slettet.
Nå, jeg tastede den igen, klikker endnu en gang på fortsæt, kun for at blive mødt med endnu en fejl. De har åbenbart også fjernet det lille X jeg havde sat om de måtte videresælge mine person oplysninger til lyssky firmaer i Caribien.
Jeg sætter mit X igen og tænker, nu må den da være hjemme! Men nej, mit password er ikke langt nok (og det er det altså)!
Så nu er mit spørgsmål, hvem har lavet den side uden at kunne tælle til 6 (eller uden at kunne melde tilbage med den rigtige fejlmeddelelse til brugeren, og hvem har tænkt at når man først har taste nogle informationer ind, så har man sikkert lyst til at indtaste nogle (men ikke dem alle sammen) igen? Hvordan har de valgt det lige var e-mail adressen og det lille X der skulle udfyldes igen og ikke f.eks. mit navn. Man undres…
ps. Jeg fandt ikke det bord jeg gerne vil have… men det er en anden historie.
pps. I morgen (tirsdag) aften på DR2 kommer der tema aften om copyright. Bl.a. skulle de vise Alternative Freedom. Se omtale af hele tema aftenen her:
http://www.dr.dk/DR2/Temaaften/Kommende/tirsdag/2007/05/18121432.htm
Don’t miss it!
Min router er vist gået sig en tur. Her til morges kunne jeg i hvertfald ikke komme på nettet gennem den, og den ville ikke give mig en ip adresse gennem DHCP. Så nu er jeg vel på udkig efter en ny.
Lige nu er jeg forbundet direkte gennem modemet, og det virker jo som sådan fint nok. Det giver dog bl.a. ikke mulighed for at få mere end en maskine på nettet samtidig og det kunne jo være jeg fik gæster på et tidspunkt som gerne ville det…
Inden jeg helt fandt ud af hvad der faktisk foregik følte jeg lidt at jeg var i en elektrisk twilight zone, og jeg fik hamret mange fortvivlede
ifconfig eth0
ind i konsollen. Men nu har jeg overblik over hvad der ikke virker og jeg kan komme på nettet igen… og så kan jeg vist ikke udskyde at komme i gang med mine skole opgaver længere.
Wish me luck, as I reinstall my OS. The partition setup of my laptop has been sub optimal for some time now and today I will try to make it more optimal.
If all goes well my /home/ partition should be safe all the way through and after the reinstall I should be up and running but experience shows that there is alway some little thing that messes up. I’m just hoping that little thing won’t ruin to much.
Incidentally after the reinstall / repartitioning I should have space to install and experiment with extra OSes. Maybe it is time that I give BSD or Gentoo a spin, just to see what the fuss is all about. But first, let me just get through this reinstall…
Som ovenstående link fortæller så har Dell og Canonical (firmaet bag Ubuntu) indgået en aftale om at levere Dell desktop og laptop pc’er med Ubuntu styresystemet præ-installeret (i modsætning til at levere dem med Windows). Som jeg læser det er det indtil videre forbeholdt Dell’s kunder i USA, men fra mit synspunkt er det helt sikkert et skrit i den rigtige retning. Specielt hvis Dell ligger sig i selen for at sikre sig at der faktisk er fuld driver understøttelse under Linux på de solgte systemer. Det andet springende punkt bliver hvor stor besparelse der bliver for kunderne ved at vælge Ubuntu frem for et Windows styresystem. Men alt det vil tiden vise.
ps. På denne side (fra Dell) kan man se et interviews med Mark Shuttleworth (Canonicals stifter). Halvejs inde i interviewet er en dame ved at gå ind i lokalet. Sådan noget kan selvfølgelig ske, men det var nok ikke sket under et interview med Steve eller Bill…